طریق شیخ الطائفه به حسن بن محبوب

از طرق متصل به ثقةالاسلام الکلینی از علی بن ابراهیم از پدرش از او که همه این طرق معتبر درجه یک است.

اگر از کتب و مصنفاتش باشد، به واسطه ابن حاشر از علی بن محمد بن زبیر از احمد بن حسین بن عبدالملک از او و نیز (شیخ) مفید از حسین (بن عبیدالله) الغضائری و ابن حاشر از احمد بن محمد بن حسن بن ولید از پدرش از او و نیز ابن ابی‌جید از محمد بن حسن بن ولید از محمد بن حسن الصفار از احمد بن محمد بن عیسی از معاویه بن حکیم و (هیثم) ابن ابی‌مسروق از او است که همه این طرق نیز معتبر درجه یک است.

اگر از او و حسین بن سعید (الاهوازی) روایت کرده باشد، از طرق متصل به محمد بن علی بن محبوب از احمد بن محمد بن عیسی از آن دو است که این نیز طرق نیز معتبر درجه یک است.

اگر از احمد بن محمد (بن عیسی) از او باشد از شیخ ابوعبدالله (المفید) و حسین بن عبیدالله (الغضائری) و احمد بن عبدون همگی از حسن بن حمزه العلوی و محمد بن حسین البزوفری همگی از احمد بن ادریس از احمد بن محمد بن عیسی و نیز از حسین بن عبیدالله (الغضائری) و ابوالحسین بن ابی‌جید همگی از احمد بن محمد بن یحیی از محمد بن یحیی العطار از احمد بن محمد بن عیسی است که هر چند محمد البزوفری از ثقات درجه دو است، اما همه این طرق معتبر درجه یک است. (ظاهرا این طریق در الإستبصار نیست.)

فهرست مطالب

باز کردن همه | بستن همه